Анекти для дітей та батьків

Чи розвиваєте Ви здібності своєї дитини?
Анкета
1.Ваша освіта: середня, середня спеціальна, вища? (потрібне підкреслити)
2.У якій сфері людської діяльності Ви працюєте (медицина, освіта, економіка, право, військова, спорт тощо)? Ваша професія?___________________________
3.Чим захоплюєтесь у вільний час?_____________________________ так іноді ні
4.Чи на всі запитання дитини ви відповідаєте так терпляче та відверто, як це можливо?
5.Чи сприймаєте серйозно «дорослі» запитання та висловлювання дитини?
6.Чи є у Вас вдома стенд (місце), на якому дитина може демонструвати свої роботи?
7.Чи сварите дитину за безлад у її кімнаті або на столі, якщо це пов'язано з творчими заняттями і робота ще не закінчена?
8.Чи має дитина кімнату винятково для її занять або частину кімнати (потрібне підкреслити)
9.Чи доручаєте дитині доручення, які їй під силу?
10.Чи допомагаєте дитині будувати її особисті плани та приймати рішення?
11.Чи берете дитину в мандрівки цікавими місцями?
12.Чи допомагаєте дитині вдосконалити результати її роботи?
13.Чи встановлюєте для дитини стандарт поведінки (в межах «розумного») і чи стежите, щоб вона його дотримувалася?
14.Чи говорите дитині, що вона гірша за інших дітей?
15.Чи принижуєте дитину покаранням?
16.Чи забезпечуєте дитину книгами та матеріалами для її улюблених занять?
17.Чи привчаєте дитину мислити самостійно?
18.Чи привчаєте дитину до читання з дитинства?
19.Чи спонукаєте дитину вигадувати історії, фантазувати?
20.Чи дозволяєте дитині брати участь у плануванні сімейних справ та мандрівок?
21.Чи хвалите дитину за вивчені вірші, розповіді, пісні?
22.Чи вчите дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку?
23.Чи розробляєте практичні експерименти, аби допомогти дитині більше дізнатися про щось?
24.Чи дозволяєте дитині гратися з усіляким непотребом?
25.Чи спонукаєте дитину знаходити проблеми й потім розв'язувати їх?
26.Чи знаходите в заняттях дитини щось гідне схвалення?
27.Чи існують теми, які зовсім виключаєте з обговорення з дитиною?
28.Чи даєте дитині можливість самій приймати рішення?
29.Чи допомагаєте дитині знаходити телепрограми, які заслуговують на увагу?
30.Чи розвиваєте в дитині позитивне сприймання її здібностей?
31.Чи відсторонюєтесь від невдач дитини, кажучи: «Я теж цього не вмію?»
32.Чи заохочуєте в дитині максимальну незалежність від дорослих?
33.Чи віддаєте перевагу самостійному виконанню дитиною головної частини роботи (за яку вона сама взялася), навіть якщо не впевнені в позитивному результаті?

Додаток Б (продовження)
Оцінювання результатів.
Спочатку згідно з ключем підрахуйте бали.
Запитання перше:
«вища» — 2 бали;
«середня спеціальна» — 1 бал;
«середня» — 0 балів.
Запитання друге (бали нараховують залежно від того, наскільки багато знань та творчого підходу потребує професія):
«потребує багато знань та творчого підходу» — 2 бали;
«так собі» — 1 бал;
«стереотипна діяльність» — 0 балів.
Запитання третє:
якщо є хобі — 2 бали;
немає — 0 балів.
Запитання 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24,25,26,28,29,30,32,33:
«так» — 2 бали;
«іноді» —1 бал;
«ні» — 0 балів.
Запитання 7, 14, 27, 31:
«так» —- 0 балів;
«іноді» —1 бал; «ні» — 2 бали.

Складіть суму балів за трьома шкалами та оцініть рівень відповід-ного показника:
• інтелектуального розвитку (шкала включає запитання 1, 4, 5,
16,18, 20,23, 27, 29):
високий рівень — 15—18 балів; середній — 5—14 балів; низький — 0—4 бали;
• творчих досягнень (запитання 2, 3, б, 7, 8, 11, 12, 19, 22, 24, 25):
високий рівень — 19—22 бали;
середній — 5—18 балів; '
низький — 0—4 бали; ,
• здатності до саморегуляції (запитання 9, 10, ІЗ, 14, 15, 17, 21, 26,28,30,31,32,33):
високий рівень — 21—26 балів; середній — 7—20 балів; низький — 0—6 балів.
Коли ви підрахуєте свої результати, ви зрозумієте, яким рівням вони відповідають.

Додаток В
Експрес-прогноз по складу батьківського колективу
1. Прізвище, ім'я, по батькові обох батьків учня.
2. Професії обох батьків.
3. Освіта батьків.
4. Вік обох батьків.
5. Вік існування сім'ї.
6. Повна чи неповна сім'я.
7. Кількісний склад сім'ї.
8. Житлові умови сім'ї.
9. Адреса сім'ї, телефон, телефон екстреного зв'язку, робочі теле¬фони батьків.
10. Матеріальні можливості сім'ї.
11. Інтереси, захоплення, традиції сім'ї.

Методика незакінчених речень для батьків
1. Мої шкільні спогади зводяться до
2. У класі я завжди почувався(лася) ________
3. Мій класний керівник ставився до мене
4.Мені подобалось, коли вчитель
5. Мені не подобалось, коли вчитель
6. Мої шкільні результати були
7. Я ображався(лась), коли
8. Я радувався(лась), коли
9. Найяскравіша подія в моєму шкільному житті — це___________
10. Мені боляче згадувати
11. Я хочу, аби моя дитина почувалася в класі__________
12. Я не хочу, аби моя дитина пережила у шкільні роки__________



Учень і книга
1. Улюблене заняття у вільний час?
2. Чи любиш ти читати?
3. Які книги ти любиш читати більше всього?
4. Чи бувало так, щоб ти плакав над книгою, перечитував її, читав «запоєм»?
5. Чи хочеться тобі обговорити книгу?
6. Яких книг тобі не вистачає в бібліотеці?
7. Від кого ти дізнаєшся про книжки, які варто прочитати?
8. Як ти обираєш книги в бібліотеці?
9. Яку книгу ти хотів би прочитати?



"Чи вихований ти син чи донька"

1. Якщо тобi доводилось випадково затриматись у школi, на прогулянцi чи зовсiм не прийти додому, чи повiдомляєш ти про це рiдних? ( запискою, по телефону, через товаришiв,... )
2. Чи бувають випадки, що батьки зайнятi якоюсь роботою, а тебе вiдправляють на вулицю або в кiно, "щоб не крутився пiд ногами"?
3. Вiдклади на хвилину книжку i оглянь кiмнату не свої
ми, а маминими очима. Чи немає в кiмнатах речей, якi лежать не на мiсцi?
4. Чи можеш ти вiдразу, нiкуди не глянувши, назвати дати народження батькiв, братiв, сестер, бабусь, дiдусiв?
5. Свої надiї ти знаєш добре. А чи вiдомо тобi, яка рiч дуже необхiдна матерi чи батьковi i коли вони збираються придбати її?
6. Чи буває так, що крiм маминого доручення, ти виконуєш ще яку-небудь роботу "вiд себе"?
7. Мама вгощає тебе апельсином, цукеркою, шоколадом. Чи завжди ти перевiряєш, чи залишилось щось смачне дорослим? Чи може ти дiйсно вiриш, що дорослi не люблять солодкого?
8. У батькiв видався вiльний вечiр, вони збираються в гостi. Чи висловлюєш ти своє небажання залишитись вдома?
9. У вас вдома дорослi гостi. Чи доводиться рiдним нагадувати тобi, що треба зайнятись якоюсь тихою справою, не заважати дорослим?
10. Чи соромишся ти вдома, в гостях, в музеї подати мамi пальто чи показати якiсь iншi знаки уваги?
Якщо ти хороший син чи донька, знаки бiля кожного питання повиннi бути
такi : + - - + + + + - - - .
Якщо зовсiм протилежна картина -- задумайся, якою людиною ти ростеш ?
Якщо тiльки дещо спiвпадає -- не сумуй. Справу ще можна поправити.

Немає коментарів:

Дописати коментар